T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BALIKESİR / BANDIRMA - Haydar Cavuş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Alanı

BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI ALANI

Yönetici Asistanı Kimdir?

İşletmede belirlenen amaç ve hedefleri gerçekleştirmek için yönetici tarafından planlanmış, koordine edilmiş kaynakların (insan, bilgi, parasal ve maddi v.b) uygun olarak yönetilmesinde yöneticiye yardımcı olan kişidir.

 Alanın Amacı:

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında;  tüm resmi ve özel kurumlar ile kuruluşlarında büro yöneticisi ve yönetici asistanlığı olarak çalışacak meslek elemanlarını sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan meslekî yeterlikleri kazanmış nitelikli kişiler olarak yetiştirmek amaçlanmaktadır

Alanın Dalları

Son yapılan değişiklik ile alanın adı Büro Yönetimi Alanı ve Yönetici Asistanlığı olarak değiştirildi. Bu nedenle Alanda Tek dal olarak Yönetici Asistanlığı dalı okutulmaktadır.

Yönetici Asistanının Görevleri

  • İşyeri adına iletişim kurar ve halkla ilişkiler faaliyetlerini yürütür.
  • Büro yönetimi işlerini yapar.
  • Bilgisayarı etkili kullanarak hızlı ve etkili resmi yazı yazar, kuruma uygun iş mektubu içeriği oluşturur.
  • Türkçeyi güzel konuşur.
  • Dosyalama ve arşivleme sistemlerini yapar.
  • Bilgisayarda ofis programlarını kullanır.
  • Çalışma ortamının organizasyonunun yapılmasını sağlar.
  • Etkili ve akıcı sunum yapar.
  • Mesleki yabancı dili kullanır.
  • Ticari hesaplamalar yapar.
  • Kurum web sayfasında düzenleme yapar.
  • Tasarım programlarını kullanır.
  • Veri tabanı programını kullanır.
  • Ürün ve hizmet tanıtımı yapar

Mesleğin Gerektirdiği Nitelikler ve Eğitim Çıktıları

Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;

  • Sözel yeteneği güçlü (düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen),
  • Görsel ve işitsel belleği kuvvetli,
  • Kendine güvenen, güvenilir,
  • İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,
  • Sorumluluk sahibi,
  • Güler yüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleğinin uygulama alanı; yapılacak işin niteliğine ya da hizmetlerin yoğunluğuna, çalışanların statü ve sayısına göre özel büro, genel büro, kapalı ve açık bürolardır. Sekreterlerin çalışma ortamı, büro otomasyonu ve ergonomik yapıya uygun yerlerdir.

 

ÇALIŞMA ALANLARI VE  İŞ BULMA OLANAKLARI

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı mezunları özel sektör ve kamu kuruluşlarında, hastane, belediye, dernek, oda, baro gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan sekreterlik görevlerini en iyi şekilde yapabilecek elemanlardır.

Büro Yönetimi ve ve Yönetici Asistanlığı alanından mezun olan öğrenciler kolaylıkla iş bulabilmektedirler. İstihdam edilebilirlik ölçütleri ve meslek standartları dikkate alındığında Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı mezunu öğrencilerin bütün sektörlerde, geniş bir yelpazede istihdam şansı çok yüksektir. 

 

PROGRAMDAKİ DERSLERİN GENEL İÇERİĞİ 

• Genel işletmecilik bilgileri ve büro, personel ve kamu yönetimi,

• Örgüt yapısı, organizasyon oluşturma ve geliştirme,

• Temel hukuk

• Davranış bilimi, iletişim ve halkla ilişkiler,

• Sekreterlik davranışları,

• Sekreterlik beceri uygulamaları,

• Yazışma ve raporlama teknikleri,

• Dosyalama ve arşivleme teknikleri,

• Bürokrasi protokol kuralları,

• Bilgisayar ve diğer büro makineleri kullanımı,

• Büro donanımı ve estetiğidir.

 

EĞİTİM SÜRESİNCE ELDE EDİNİLEBİLECEK KAZANIMLAR
• Büro Yönetimi ve Sekreterlik ile ilgili temel ilke ve kavramları bilme.

• Microsoft Ofis programları kullanma becerisi.

• Yabancı dil öğrenme.

• İyi iletişim becerileri kazanma.

• Genel kültür seviyesini artırma.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 25.12.2012 - Güncelleme: 01.04.2022 10:16 - Görüntülenme: 4113
  Beğen | 2  kişi beğendi